فارموژل برای تقویت اسپرم

Telegram
WhatsApp

تاثیر کپسول فارموژل برای تقویت اسپرم

فعال ماندن، به حداقل رساندن استرس و ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به حمایت از باروری مردان کمک کند. برخی از مکمل ها نیز ممکن است برای افزایش تعداد اسپرم مفید باشند. در حالی که ناباروری همیشه قابل درمان نیست، کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس باردار شدن انجام دهید. گاهی اوقات می توان باروری را با یک رژیم غذایی سالم، مکمل ها و سایر استراتژی های سبک زندگی بهبود بخشید.

باتوجه به اینکه کپسول فارموژل به عنوان مولتی ویتامین شناخته می شود و دارای ویتامین ها و مکمل هایی است که میتواند در درمان معضل کم باروری کمک کنند، این مقاله برخی از عوامل اصلی سبک زندگی، غذاها، مواد مغذی و مکمل‌هایی را که با بهبود باروری در مردان مرتبط است، فهرست می‌کند. و در انتها میتوان به این نتیجه رسید چه میزان این محصول میتواند در این امر موثر باشد.

فارموژل

فارموژل

ناباروری مردان چیست؟

باروری به توانایی افراد برای تولید مثل بدون کمک پزشکی اشاره دارد. ناباروری مردانه زمانی است که مرد شانس کمی برای باردار کردن همسرش دارد. معمولاً به کیفیت سلول های اسپرم او بستگی دارد. گاهی اوقات ناباروری با عملکرد جنسی مرتبط است و گاهی اوقات می تواند با کیفیت مایع منی مرتبط باشد. در اینجا چند نمونه از هر کدام آورده شده است: میل جنسی ، تمایل فرد به داشتن رابطه جنسی را توصیف می کند. غذاها یا مکمل هایی که ادعا می کنند میل جنسی را افزایش می دهند، آفرودیزیک نامیده می شوند.

اختلال در نعوظ. همچنین به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می شود، اختلال نعوظ زمانی است که مرد قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ نیست. تعداد اسپرم یکی از جنبه های مهم کیفیت مایع منی، تعداد یا غلظت سلول های اسپرم در مقدار معینی از منی است.

تحرک اسپرم. یک عملکرد ضروری سلول های اسپرم سالم، توانایی آنها در شنا است. تحرک اسپرم به عنوان درصد سلول های اسپرم متحرک در نمونه ای از مایع منی اندازه گیری می شود. سطح تستوسترون سطوح پایین تستوسترون، هورمون جنسی مردانه، ممکن است مسئول ناباروری در برخی از مردان باشد.

ناباروری می تواند دلایل متعددی داشته باشد و ممکن است به ژنتیک، سلامت عمومی، تناسب اندام، بیماری ها و آلاینده های رژیم غذایی بستگی داشته باشد. علاوه بر این، یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مهم است. برخی از غذاها و مواد مغذی نسبت به سایرین با مزایای باروری بیشتری همراه هستند.

ویتامین C کافی دریافت کنید

احتمالاً با توانایی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی آشنا هستید. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C ممکن است باروری را بهبود بخشد.

استرس اکسیداتیو زمانی است که سطح گونه های فعال اکسیژن (ROS) به سطوح مضر در بدن می رسد. زمانی اتفاق می‌افتد که دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن به دلیل بیماری، کهولت سن، سبک زندگی ناسالم یا آلاینده‌های محیطی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

ROS به طور مداوم در بدن تولید می شود، اما سطح آنها در افراد سالم کنترل می شود. سطوح بالای ROS ممکن است باعث آسیب بافتی و التهاب شود و خطر بیماری مزمن را افزایش دهد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه استرس اکسیداتیو و سطوح بیش از حد بالای ROS ممکن است منجر به ناباروری در مردان شود.

مصرف آنتی اکسیدان های کافی، مانند ویتامین C، ممکن است به مقابله با برخی از این اثرات مضر کمک کند. همچنین شواهدی وجود دارد که مکمل های ویتامین C ممکن است کیفیت مایع منی را بهبود بخشد. یک مطالعه بر روی مردان نابارور نشان داد که مصرف 1000 میلی گرم مکمل ویتامین C دو بار در روز به مدت حداکثر 2 ماه باعث افزایش حرکت اسپرم تا 92 درصد و تعداد اسپرم ها تا بیش از 100 درصد می شود. همچنین نسبت سلول های اسپرم تغییر شکل یافته را تا 55 درصد کاهش داد.

مطالعه مشاهده‌ای دیگری در کارگران صنعتی هند نشان داد که مصرف 1000 میلی‌گرم ویتامین C پنج بار در هفته به مدت 3 ماه ممکن است از آسیب DNA ناشی از ROS در سلول‌های اسپرم محافظت کند. مکمل های ویتامین C همچنین به طور قابل توجهی تعداد و تحرک اسپرم را بهبود می بخشد، در حالی که تعداد سلول های اسپرم تغییر شکل یافته را کاهش می دهد. در مجموع، این یافته ها نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود باروری در مردان نابارور مبتلا به استرس اکسیداتیو کمک کند.

ویتامین D کافی دریافت کنید

ویتامین D می تواند برای باروری مردان و زنان مهم باشد. این ماده مغذی دیگری است که ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد. یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که مردانی که کمبود ویتامین D دارند بیشتر احتمال دارد سطح تستوسترون پایینی داشته باشند

یک مطالعه کنترل شده روی 65 مرد با سطح تستوسترون پایین و کمبود ویتامین D این یافته ها را تایید کرد. مصرف 3000 واحد بین المللی ویتامین D3 هر روز به مدت 1 سال باعث افزایش سطح تستوسترون آنها در حدود 25٪ شد.

زینک کافی دریافت کنید

زینک یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف وجود دارد. دریافت روی کافی یکی از ارکان باروری مردان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که وضعیت یا کمبود روی کم با سطوح پایین تستوسترون، کیفیت پایین اسپرم و افزایش خطر ناباروری مردان مرتبط است

همچنین، مصرف مکمل‌های روی سطح تستوسترون و تعداد اسپرم را در افرادی که روی کم دارند افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مکمل‌های روی ممکن است سطوح کاهش یافته تستوسترون را که با مقادیر بیش از حد ورزش با شدت بالا مرتبط است، کاهش دهند

زینک و مواد غذایی دارای زینک

ویتامین B12

ویتامین B12 یک ویتامین پیش متابولیک است که در بسیاری از جنبه های مختلف تولید انرژی سلولی نقش دارد. B12 برای فرآیند تولید اسپرم ضروری است. محققان دریافته‌اند که مصرف مکمل ویتامین B12 به اندازه مکمل‌های آنتی‌اکسیدان‌ها در حمایت از تعداد اسپرم‌های سالم مؤثر است.

نکات دیگر برای تقویت اسپرم 

در حالی که این ویتامین ها و مکمل ها می توانند تعداد اسپرم شما را تقویت کنند، فاکتورهای سبک زندگی نیز باید در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که باروری به طور مستقیم با نشانگرهای سلامت عمومی مانند سطح انرژی و ترکیب بدن مرتبط است. در اینجا 4 نکته اضافی برای باروری وجود دارد که ممکن است به بهبود باروری شما کمک کند.

ترکیب بدن خود را بهبود بخشید

استفاده از رژیم غذایی کتو یا گوشتخوار را برای ارتقای وزن سالم و افزایش بالقوه باروری در نظر بگیرید. بسیاری از مردانی که وزن کم می کنند متوجه می شوند که سطح استروژن آنها کاهش می یابد و سطح تستوسترون آنها افزایش می یابد.

خواب کافی داشته باشید

هم خواب ناکافی و هم بهداشت ضعیف خواب با کاهش کیفیت مایع منی مرتبط هستند. برای جلوگیری از این حالت، حداقل 7 یا 8 ساعت در شب بخوابید.

مصرف الکل را محدود کنید

مصرف زیاد الکل سطح استروژن را افزایش می دهد، سطح تستوسترون را کاهش می دهد و ممکن است بر باروری تأثیر منفی بگذارد. اگر می خواهید باروری خود را به طور طبیعی افزایش دهید، مصرف الکل خود را در حد متوسط ​​نگه دارید.

از خوردن بیش از حد سویا خودداری کنید

محصولات سویا سرشار از ایزوفلاون ها و سایر فیتواستروژن ها هستند که هر دو با کاهش تستوسترون و کیفیت پایین مایع منی مرتبط هستند.

بهترین مکمل غذایی برای تقویت اسپرم

فارموژل باریویتال، محصولیست که با داشتن ترکیباتی از جمله جینسینگ، ویتامینD، ویتامینC و … به سلامتی شما کمک می کند. اگر میخواهید درباره کپسول فارموژل باریویتال اطلاعاتی داشته باشید حتما به لینک درج شده وارد شوید.