فواید امگا3 برای پوست و مو چیست

بهترین مکمل های غذایی برای پوست و مو چیست

Telegram
WhatsApp

بهترین مکمل های غذایی برای پوست و مو و ریزش مو

مصرف مواد مغذی(مکمل غذایی) شما چه تاثیری روی پوست شما دارد؟

پوست شما اولین خط دفاعی بدن شما است، همچنین بزرگترین عضو بدن است، بنابراین مراقبت صحیح از آن منطقی است. مکمل های پوستی می توانند به تامین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن شما برای ارتقای سلامت پوست کمک کنند.

مراقبت از پوست از درون شروع می شود، بنابراین در حالی که کرم ها و سرم هایی که می بینید باعث ایجاد پوست شفاف می شوند ممکن است فریبنده باشند، مهم است که روتین مراقبت از پوست خود را با مواد مغذی که وارد بدن خود می کنید شروع کنید.

بدن شما به ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای تولید کلاژن و الاستین نیاز دارد که پوست شما را سالم، صاف و قوی نگه می دارد. ممکن است لازم باشد این مواد را از مکمل های غذایی دریافت کنید.

برخی از کمبودهای تغذیه ای می توانند روی پوست شما ظاهر شوند، بنابراین بسیار مهم است که بدن شما مقادیر مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند. بهترین مکمل ها برای پوست، مواد مغذی مهمی را که بدن شما برای حفظ ظاهر و احساس خوب نیاز دارد، فراهم می کند. با این وجود در این بخش قصد داریم بهترین مکمل های غذایی برای پوست و مو را به شما معرفی کنیم

بهترین مکمل ها برای پوست چیست؟

جای تعجب نیست که محصولات مراقبت از پوست اغلب حاوی مواد مغذی حیاتی هستند که ما در رژیم غذایی روزانه به آن نیاز داریم. در زیر بهترین مکمل ها برای پوست و اینکه چرا آنها می توانند به ارتقاء پوست سالم، شفاف و هیدراته کمک کنند، آورده شده است. این مواد مغذی عبارتند از:

      • منیزیم
      • ویتامین دی
      • ویتامین B12
      • ویتامین سی
      • زینک
      • سلنیوم
      • ویتامین A

بهترین ویتامین برای پوست و مو چیست

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که خواب آرام و ریکاوری عضلات را تقویت می کند، اما به طور مهمی می تواند به حمایت از پوست شما نیز کمک کند. مکمل‌های منیزیم این ماده معدنی را به صورت موضعی فراهم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که پوست خود را تغذیه کنید و در عین حال به میزان توصیه شده خود برسید. به عنوان مکمل برای پوست:

منیزیم به ترمیم پوست در برابر آسیب کمک می کند زیرا بازسازی سلولی را تنظیم می کند، بنابراین به محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

این ماده معدنی به کاهش سطح کورتیزول، تثبیت عدم تعادل هورمونی و کمک به عملکرد طبیعی سلول کمک می کند.

پوست شما از سلول هایی به نام اپیدرم تشکیل شده است و حفظ عملکرد طبیعی سلول ها به بهبود ظاهر پوست کمک می کند.

بنابراین منیزیم به سلول های شما کمک می کند و یکی از بهترین مکمل ها برای پوست شما است.

کرم‌های منیزیم ما با ترکیبات سازگار با پوست فرموله شده‌اند که برای آبرسانی و تغذیه طراحی شده‌اند و در عین حال شکل موضعی کلرید منیزیم را ارائه می‌کنند. کرم‌های منیزیم BetterYou می‌توانند بهترین مکمل‌ها برای پوست شما باشند، که برای بازگرداندن رطوبت پوست، فرموله شده و آن را نرم و صاف می‌کنند. کره بدن منیزیم ما دارای تاییدیه پوست حساس و آتوپیک است و برای حمایت از پوست های حساس از جمله پوست های مستعد اگزما و پسوریازیس مناسب است.

ویتامین دی

یکی دیگر از بهترین مکمل ها برای پوست ویتامین D است. این ویتامین ضروری به رشد طبیعی سلول های پوست کمک می کند و همچنین از ترمیم سلول ها پشتیبانی می کند. مکمل های ویتامین D می توانند به شما در دستیابی به میزان مطلوب کمک کنند.

این مکمل مراقبت از پوست همچنین به مبارزه با رادیکال های آزاد (مولکول های شارژ نشده که می توانند باعث آسیب سلولی شوند) که می توانند باعث پیری زودرس شوند، کمک می کند.

ویتامین D با عمل به عنوان یک ضد التهاب به پوست شما کمک می کند، که مطالعات نشان می دهد ممکن است به بیماران مبتلا به پسوریازیس و همچنین آکنه و اگزما کمک کند.

ویتامین D همچنین برای ایمنی مهم است زیرا ایمنی ضعیف باعث تضعیف سد پوستی می شود که خشکی و احتمال عفونت را افزایش می دهد.

ویتامین B12

ویتامین B12 یک مکمل مهم برای پوست شما است. هر یک از ویتامین های B به طرق مختلف به بدن شما کمک می کند و می تواند به عملکرد طبیعی پوست شما کمک کند. ویتامین B12 یکی از مهم ترین ویتامین های گروه B است که به حمایت از سطح انرژی، خون سالم و تولید DNA کمک می کند.

B12 یک مکمل حیاتی پوست است زیرا به تامین مواد مغذی ضروری برای تولید کلاژن کمک می کند – کلاژن برای ساختار، حمایت و استحکام پوست مهم است. ویتامین B12 می تواند ظاهر پوست کدر و بالغ را تقویت کند و به لطف نقشی که در حفظ رطوبت طبیعی پوست دارد، پوستی درخشان تر را به همراه دارد.

مکمل های ویتامین B می توانند از مصرف شما حمایت کنند و به کاهش لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک کنند.پ یکی از علائم کمبود ویتامین B12 مشکلات پوستی مانند روزاسه، آکنه و سایر حساسیت های پوستی است. بنابراین، ویتامین B برخی از بهترین مکمل ها برای پوست شما هستند.

ویتامین سی

ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و نقشی که در تولید کلاژن دارد، یکی از بهترین مکمل ها برای پوست سالم است. مکمل های ویتامین C می توانند به شما کمک کنند تا سطوح توصیه شده برای حمایت از سلامت پوست را به دست آورید.

ویتامین C در لایه‌های اپیدرم و درم پوست یافت می‌شود، بنابراین حفظ میزان مصرف در سطوح بهینه برای سلامت پوست شما مهم است. این ویتامین در سنتز کلاژن ضروری است – کمک می کند تا پوست صاف به نظر برسد.

ویتامین C با کمک به عملکرد طبیعی سلول های پوست شما برای پوست شما مفید است. به لطف همه این فواید، ویتامین C می تواند با کاهش لکه های تیره و خطوط ریز و روشن کردن پوست، به جوان تر شدن پوست کمک کند.

زینک

زینک یک ماده معدنی مهم و یک مکمل موثر برای پوست است. مکمل های روی به بهبود زخم و خواص آنتی اکسیدانی کمک می کنند. خواص آنتی اکسیدانی به کاهش التهاب و محافظت از سلول های شما در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

فواید زینک برای پوست می تواند به کاهش آکنه، روزاسه و حتی اگزما کمک کند. کمبود زینک همچنین می تواند منجر به مشکل در بهبود زخم شود، به این معنی که اگر زینک کافی نداشته باشید ممکن است پوست شما آسیب ببیند.

گنجاندن روی در مکمل‌های پوستی می‌تواند به شما در دیدن این فواید کمک کند.

سلنیوم

سلنیوم یک عنصر کمیاب مهم برای سنتز DNA است و همچنین نقش حیاتی در محافظت از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو دارد. با کمک مکمل های سلنیوم می توانید اطمینان حاصل کنید که مصرف بهینه این مکمل مراقبت از پوست را به دست می آورید.

سلنیوم می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک کند. حذف این رادیکال های آزاد اضافی به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. سلنوپروتئین ها به جلوگیری از اصلاح اکسیداتیو لیپیدها و کاهش التهاب کمک می کنند – این می تواند به کاهش قرمزی و خشکی پوست کمک کند. فواید سلنیوم مانند اینها به ارتقای سلامت پوست کمک می کند، بنابراین باید در مکمل های پوستی شما گنجانده شود.

ویتامین A

یکی از بهترین مکمل‌ها برای مراقبت از پوست، و مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست، ویتامین A است. این ویتامین به نام رتینول نیز شناخته می‌شود و می‌تواند به تقویت پوست هیدراته و جلوگیری از جوش‌ها کمک کند. توصیه می‌شود محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول را با سایر مواد فعال ترکیب نکنید، به این معنی که مصرف ویتامین A به‌عنوان یکی از مکمل‌های پوست ممکن است کارآمدتر باشد.

مطالعات نشان می دهد که چگونه ویتامین A تولید کلاژن را تحریک می کند که به صاف نگه داشتن پوست کمک می کند. این تولید کلاژن با از بین بردن الیاف الاستین آسیب دیده، افتادگی پوست را کاهش می دهد. بنابراین، ویتامین A به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند و آن را به یکی از بهترین مکمل ها برای مراقبت از پوست تبدیل می کند.

رتینوئیدها همچنین به تقویت گردش سلولی کمک می کنند – ریزش سلول های مرده و جایگزینی با سلول های جوان تر – که می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند و منجر به یکنواخت شدن رنگ پوست شود.

بهترین مکمل غذایی ریزش مو کدام است؟

یکی از مکمل های غذایی برای پوست و مو و ناخن و ریزش مو که تمامی ویتامین های ذکر شده را دامولتیرد، کپسول فارموژل میباشد. اگر قصد دارید درمورد میزان مواد اشاره شده، در این مکمل غذایی بیشتر بدانید، حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کپسول فارموژل، مکمل غذایی برای پوست و مو

فارموژل